Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Tacka vet jag män

Av Lockiga Fia - 16 september 2009 12:18


Ja, det ska vara manliga läkare. Eller var jag hård nu?  Flört


En manlig läkare ringde om provet jag tog, och jag är inte gravid, men jag kan ha varit. Det var ju bra att kroppen i så fall själv kunnd ta om det hela så att min äggledare fick vara kvar och att det hände så tidigt att jag inte hann märkta av det speciellt...


Hur som helst så var denna manlige läkare intresserad. Han kommer att skriva ut folsyra åt mej och så snart jag märker att jag blivet befruktad nästa gång så ska jag ringa så skriver de ut nåon gulkroppstabl. som ska hjälpa befruktningen att stanna kvar i kroppen och utvecklas till en graviditet.


Jag frågade om den engelska studien där kvinnor som flertalet ggr fått missfall fått börja ta en astma medicin med kortison i. Om jag minns rätt var det hela 80 % som tackvare denna astmamedicin födde friska barn. En kvinna hade haft 21 missfall.

Studien är så pass ny så i Sverige på KK i Umeå har man inte anammat detta MEN han sa om jag har tillgång till Pulmicort så varför inte prova. Och jag har ju denna tillång!


Hörde på radion i morse att allt går om man bara bestämmer sej. Nu bestämmer jag mej för att jag ska ta och bli gravid!

  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lockiga Fia - 6 oktober 2009 17:59

  ...på andra sidan, så jag går tillbaka till:  http://lockigafia.blogspot.com/   Bloggplatsen vill inte samarbeta med Windows Live Writer, men den är något snyggare... Men för mej går samarbete före utseende så jag går tillbaka till Bl...

Av Lockiga Fia - 20 september 2009 21:15


Nu så har jag pärlat nästan hela helgen lång. Eller inspirerats mer kanske.        Vissa smycken kommer till försäljning på www.fiaz.se         ...

Av Lockiga Fia - 20 september 2009 09:30


På väg hem från pysselträffen vid kl 23.00 ringde det på min mobil. Det var min yngsta son, 15 år. Han lät märklig. Försökte förklara att han åkt moppe utan hjälm. Jag ställde motfrågor men fick inga klara svar. -Ska jag komma och hämta dej? frå...

Av Lockiga Fia - 18 september 2009 09:00

På pärlträffen blev det inte mycket smycken gjorda. Jag hjälpte istället till med lite förberedelser inför helgens pysselträff.   Lördag från kl 10 - 01 & Söndag kl 10-17 ska folk samlas och pärla & scrapa. Försäljning av diverse tillbehör från o...

Av Lockiga Fia - 16 september 2009 21:57

  Ikväll var jag på min andra PySSeLTRäFF. Det är meningen att vi ska pärla, skapa smycken utbyta idéer, umgås och ha det mysig.   Ikväll var vi bara tre stycken och något skapande blev det inte utan allmänt tjejmys och planerande inför helgens...

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad väljer Du om du drabbas av ofrivillig barnlöshet?
 Satsar på IVF
 Försöker få adoptera
 Inget
 Byter partner
 Annat

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards